Eerste dag in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Dorene Stoep - WaarBenJij.nu Eerste dag in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Dorene Stoep - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Lima

Blijf op de hoogte en volg Dorene

24 Augustus 2012 | Peru, Lima

23 augustus 20.30

Lieve mensen,

Ik heb op dit moment nog geen internet maar ik schrijf al wel vast mijn avonturen op.

Ik wil dit de komende tijd vooral doen via foto’s maar ik zal proberen ook mijn blog trouw bij te houden.

We zijn veilig aangekomen!Het heeft wat moeite gekost maar het is gelukt, Irene en ik hebben onze eerste vliegreis overleefd, Lorianne de landing en ook de rest staat met beide benen op de grond.
Het was nog wel moeilijk om afscheid te nemen van iedereen op Schiphol. Je beseft dan hoe lang je iedereen niet gaat zien. En ik zou mezelf niet zijn om op het allerlaatste iets te vergeten, namelijk nog 2 foto’s aan Matthijs te geven, heb je ze gekregen Matthijs of hebben mijn ouders ze ingepikt?

Nadat we op Lima airport aankwamen stond er een man Ceasar genaamd met een bordje op ons te wachten, even later kwam ook zijn vrouw aan.
Dat was een raar moment, ik begreep echt niks van wat er uit de monden van die mensen kwam, zo gek! Gelukkig kon hun zoon wel Engels dus toen was het ijs gauw gebroken. Na een poosje het Spaans aan te horen kan ik al redelijk begrijpen wat ze bedoelen.

We reden langs de universiteit waar Annemaria lesgeeft en zijn ook even in haar klas geweest waar we(Kely, Irene en ik) vervolgens onszelf moesten presenteren in het Spaans. Ik was in paniek het woord voor 19 kwijt maar gelukkig zag ik mijn ooghoek een krijtje liggen waar ik handig gebruik van heb gemaakt op het bord. We zullen alle 6 twee keer in de week lessen volgen op de universiteit. Daar heb ik echt heel veel zin in.


Het is wel ff wennen aan al de aandacht die je krijgt. In het vliegtuig waren wij een van de weinigen blanken en we werden aangestaard alsof we buitenaardse wezens waren. En van het vliegveld naar ons gasthuis toe werden ons kusjes en knipogen toegeworpen. Heel vreemd maar we waren er al voor gewaarschuwd.

Nu liggen Irene en ik lekker op bed. In Nederland is het half 4(ik ben al 24 uur wakker) en hier is het half 9. Kely zit in een ander gezin, dappere meid. Irene en ik zullen uiteindelijk ook alleen in een gezin zitten.
We hebben net heerlijk gegeten, iets koeiachtigs ,rijst ei en gebakken banaan!Yammie!
Dat was mijn eerste blog lieve mensen

Slaap lekker


  • 24 Augustus 2012 - 19:07

    Dorene:

    Hallo lieverd, Wat heerlijk om een levens teken van je te krijgen.
    Het was wel moeilijk voor ons om afscheid te nemen. En het duurde ook zo lang voor dat we hoorden dat je veilig was aan gekomen. We waren zo moe dat we vroeg naar bed zijn gegaan. Ik had de telefoon naast mijn bed maar niet de mobieltjes. Dus toen papa vanmorgen naar beneden ging zag hij natuurlijk direct het smsje van matthijs. Wij heel opgelucht natuurlijk.
    Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen wat betreft het vliegen want daar lees ik niets over in je blog.
    Zijn het aardige mensen waar je nu woont? Heb je zin in lesgeven.IK hoop voor je dat je heel veel krijtjes tot je beschikking hebt.
    Ik hoor van Ralph dat je ongeduldig wordt naar mijn reactie.
    De buurman kwam net binnen, dus ik moest even stoppen. en je weet ik ben niet zo rap op het toetsenbord.
    IK hoop dat het skypen gauw gaat lukken maar alinde haarcomputer is aan de lader.
    Geef je zelf een keer aan wanneer we dat kunnen doen?

  • 24 Augustus 2012 - 19:22

    Dorene Van Der Stoep:

    hee mamsie!De vlucht ging goed, overstappen ook!Landing in Lima was alleen aardig wiebelig!En mijn oren zitten nogal dicht!
    ja he!was niet leuk!Mensen zijn super en ons Spaans is aardig oke!
    xx

  • 24 Augustus 2012 - 19:56

    Matthijs:

    Hoi lieverd,

    Wat een geweldige ervaringen en eerste indrukken heb je al weer gehad zo!
    Mijn pa zegt dat Peru het op twee na hoogst gelegen land in de wereld is:0 super vet!

    Super leuk dat je al gelijk jezelf moest voor stellen op die universiteit!'
    Ook een slimme oplossing om het krijtje te gebruiken:)

    Bij het vertrekken van jou vlucht ben ik met jou ouders, zusje en broertje mee gelopen naar het parkeer terrein en ze uit gezwaaid. Je ouders hadden het er wel moeilijk mee hoor!
    Later heb ik mijn broer opgehaald en toen ik weer in de parkeer garage kwam moest ik 45€ betalen:O stond niet goed geparkeerd! Ik moest ook waar je ouders stonden. Mja, weet ik dat ook weer en het was al het geld waard:)

    Ik hoop dat je veel aan je blog blijft doen maar ik wil sowieso alles van je horen:)

    Je hebt wel gelijk een echt heel lekker recept op:)
    nou, ik ga weer even verder met je praten op msn want lukt niet om zo goed een reactie te plaatsen.
    Volgende keer beter!

    Hou van je en geniet er van!!

  • 24 Augustus 2012 - 19:56

    Matthijs:

    Hoi lieverd,

    Wat een geweldige ervaringen en eerste indrukken heb je al weer gehad zo!
    Mijn pa zegt dat Peru het op twee na hoogst gelegen land in de wereld is:0 super vet!

    Super leuk dat je al gelijk jezelf moest voor stellen op die universiteit!'
    Ook een slimme oplossing om het krijtje te gebruiken:)

    Bij het vertrekken van jou vlucht ben ik met jou ouders, zusje en broertje mee gelopen naar het parkeer terrein en ze uit gezwaaid. Je ouders hadden het er wel moeilijk mee hoor!
    Later heb ik mijn broer opgehaald en toen ik weer in de parkeer garage kwam moest ik 45€ betalen:O stond niet goed geparkeerd! Ik moest ook waar je ouders stonden. Mja, weet ik dat ook weer en het was al het geld waard:)

    Ik hoop dat je veel aan je blog blijft doen maar ik wil sowieso alles van je horen:)

    Je hebt wel gelijk een echt heel lekker recept op:)
    nou, ik ga weer even verder met je praten op msn want lukt niet om zo goed een reactie te plaatsen.
    Volgende keer beter!

    Hou van je en geniet er van!!

  • 24 Augustus 2012 - 19:56

    Matthijs:

    Hoi lieverd,

    Wat een geweldige ervaringen en eerste indrukken heb je al weer gehad zo!
    Mijn pa zegt dat Peru het op twee na hoogst gelegen land in de wereld is:0 super vet!

    Super leuk dat je al gelijk jezelf moest voor stellen op die universiteit!'
    Ook een slimme oplossing om het krijtje te gebruiken:)

    Bij het vertrekken van jou vlucht ben ik met jou ouders, zusje en broertje mee gelopen naar het parkeer terrein en ze uit gezwaaid. Je ouders hadden het er wel moeilijk mee hoor!
    Later heb ik mijn broer opgehaald en toen ik weer in de parkeer garage kwam moest ik 45€ betalen:O stond niet goed geparkeerd! Ik moest ook waar je ouders stonden. Mja, weet ik dat ook weer en het was al het geld waard:)

    Ik hoop dat je veel aan je blog blijft doen maar ik wil sowieso alles van je horen:)

    Je hebt wel gelijk een echt heel lekker recept op:)
    nou, ik ga weer even verder met je praten op msn want lukt niet om zo goed een reactie te plaatsen.
    Volgende keer beter!

    Hou van je en geniet er van!!

  • 24 Augustus 2012 - 19:56

    Matthijs:

    Hoi lieverd,

    Wat een geweldige ervaringen en eerste indrukken heb je al weer gehad zo!
    Mijn pa zegt dat Peru het op twee na hoogst gelegen land in de wereld is:0 super vet!

    Super leuk dat je al gelijk jezelf moest voor stellen op die universiteit!'
    Ook een slimme oplossing om het krijtje te gebruiken:)

    Bij het vertrekken van jou vlucht ben ik met jou ouders, zusje en broertje mee gelopen naar het parkeer terrein en ze uit gezwaaid. Je ouders hadden het er wel moeilijk mee hoor!
    Later heb ik mijn broer opgehaald en toen ik weer in de parkeer garage kwam moest ik 45€ betalen:O stond niet goed geparkeerd! Ik moest ook waar je ouders stonden. Mja, weet ik dat ook weer en het was al het geld waard:)

    Ik hoop dat je veel aan je blog blijft doen maar ik wil sowieso alles van je horen:)

    Je hebt wel gelijk een echt heel lekker recept op:)
    nou, ik ga weer even verder met je praten op msn want lukt niet om zo goed een reactie te plaatsen.
    Volgende keer beter!

    Hou van je en geniet er van!!

  • 24 Augustus 2012 - 19:56

    Matthijs:

    Hoi lieverd,

    Wat een geweldige ervaringen en eerste indrukken heb je al weer gehad zo!
    Mijn pa zegt dat Peru het op twee na hoogst gelegen land in de wereld is:0 super vet!

    Super leuk dat je al gelijk jezelf moest voor stellen op die universiteit!'
    Ook een slimme oplossing om het krijtje te gebruiken:)

    Bij het vertrekken van jou vlucht ben ik met jou ouders, zusje en broertje mee gelopen naar het parkeer terrein en ze uit gezwaaid. Je ouders hadden het er wel moeilijk mee hoor!
    Later heb ik mijn broer opgehaald en toen ik weer in de parkeer garage kwam moest ik 45€ betalen:O stond niet goed geparkeerd! Ik moest ook waar je ouders stonden. Mja, weet ik dat ook weer en het was al het geld waard:)

    Ik hoop dat je veel aan je blog blijft doen maar ik wil sowieso alles van je horen:)

    Je hebt wel gelijk een echt heel lekker recept op:)
    nou, ik ga weer even verder met je praten op msn want lukt niet om zo goed een reactie te plaatsen.
    Volgende keer beter!

    Hou van je en geniet er van!!

  • 24 Augustus 2012 - 19:56

    Matthijs:

    Hoi lieverd,

    Wat een geweldige ervaringen en eerste indrukken heb je al weer gehad zo!
    Mijn pa zegt dat Peru het op twee na hoogst gelegen land in de wereld is:0 super vet!

    Super leuk dat je al gelijk jezelf moest voor stellen op die universiteit!'
    Ook een slimme oplossing om het krijtje te gebruiken:)

    Bij het vertrekken van jou vlucht ben ik met jou ouders, zusje en broertje mee gelopen naar het parkeer terrein en ze uit gezwaaid. Je ouders hadden het er wel moeilijk mee hoor!
    Later heb ik mijn broer opgehaald en toen ik weer in de parkeer garage kwam moest ik 45€ betalen:O stond niet goed geparkeerd! Ik moest ook waar je ouders stonden. Mja, weet ik dat ook weer en het was al het geld waard:)

    Ik hoop dat je veel aan je blog blijft doen maar ik wil sowieso alles van je horen:)

    Je hebt wel gelijk een echt heel lekker recept op:)
    nou, ik ga weer even verder met je praten op msn want lukt niet om zo goed een reactie te plaatsen.
    Volgende keer beter!

    Hou van je en geniet er van!!

  • 24 Augustus 2012 - 20:04

    :

    Leuk Dorene! En Matthijs is geloof ik wel héél gek op je, zo vaak als hij reageert :) Hihi :) Veel plezier! xxx

  • 24 Augustus 2012 - 21:08

    Jan Biersteker:

    Dag Dorene,

    Fijn te weten dat jullie goed zijn aangekomen, opgevangen en direct in het diepe gegooid. Jullie hebben het gered!
    Ik hoor volgende week graag verder hoe het ging. Vraag evt. Anamaria nog even naar een taallerares of "sugerencias".

    UN saludo caluroso y especialmente a "tu familia"

    Jan

  • 25 Augustus 2012 - 13:14

    Mariëlle Guichelaar:

    Hoi Dorene!
    Leuk om zo je blog te kunnen lezen en te lezen hoe het bij jullie gaat! Ik wens je bij deze heel veel plezier toe & geniet ervan in Peru! Succes daar!
    Groetjes,
    Mariëlle

  • 25 Augustus 2012 - 14:29

    Allice Van Der Stoep:

    Hallo lieverd,

    Ben je een beetje uitgerust. Je zag er zo vermoeid uit gisteravond.
    Wel jammer dat ik je geen knuffel kon geven maar het was ontzettend leuk om zo even met elkaar te kletsen en ook je te zien.
    Het is nu nog vroeg bij jullie maar misschien ga je vandaag nog interresante dingen doen.
    IK hoop gauw weer van je te horen. Dikke kus
    mam

  • 26 Augustus 2012 - 12:34

    Eveline Vh:

    Hoihoi!
    Wat leuk om je zo te kunnen volgen! Ik was nog vergeten te vragen of je ook iets ging bijhouden, maar dat is nu dus helemaal goed gekomen:)
    Je hebt al heel wat indrukken opgedaan de eerste dag zo te lezen. Geniet ervan daar!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

op naar Peru

Recente Reisverslagen:

05 December 2012

otyher side

12 November 2012

klein blogje veel foto's

24 Oktober 2012

Sproeten, water en ook nog de popcorn op pootjes

17 Oktober 2012

slippers zon en popcorn op pootjes

06 Oktober 2012

moyobamba
Dorene

Hee lezers, mijn naam is Dorene en ik vertrek 23 Augstus richting Peru samen met 5 anderen. We gaan hier lesgeven en natuurlijk rondtrekken. We beginnen in Lima en trekken daarna naar Moyobamba, vanaf daar zien we het wel! let the journey begin!!!

Actief sinds 09 Juli 2012
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 8329

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 07 December 2012

op naar Peru

Landen bezocht: