Kaaskoppen=slaapkoppen - Reisverslag uit Lima, Peru van Dorene Stoep - WaarBenJij.nu Kaaskoppen=slaapkoppen - Reisverslag uit Lima, Peru van Dorene Stoep - WaarBenJij.nu

Kaaskoppen=slaapkoppen

Blijf op de hoogte en volg Dorene

26 Augustus 2012 | Peru, Lima

zondag 26 augustus
Lieve mensen,

Vrijdag

Tot nu toe heb ik nog geen last van een jetlag. Irene ik en Annamaria hebben net heerlijk gegeten. Fruit en brood en melk, ik heb voor het eerst in mijn leven papaja gehad, best lekker. Ze vinden het echt geweldig als je Spaans praat. het woordenboek is echt een uitkomst! Soms praat ik ook Spaans zonder dat ik het doorheb want dan zeg ik iets in het Nederlands en dan zegt Annamaria muy bien!(=heel goed)zolang ik niemand uitscheld vind ik het prima.

Zaterdag
De dag begon een beetje langzaam. We zijn nog niet helemaal gewend aan het ritme en sliepen al om 5 uur, toen we om half 9 wakker werden besloten we maar weer te gaan slapen. We zijn niet alleen kaaskoppen maar ook slaapkoppen. Verder hebben we ligretto gespeeld wat ik ook in Peru niet kan winnen.

De rest van de dag was echt geweldig. We zijn met Annamaria naar de markt geweest. Dat is wel even wat anders dan bij ons. Alles hebben ze daar, van bergen fruit en groente tot eieren, eenden, kruiden, luiers etc.
Ik heb ook met drie Peruaanse jongeren gekletst die even hun Engels wilden testen, erg leuk!Irene en ik staan ook met ze op de foto.

Voordat we de markt opliepen zijn we wezen eten bij een viskraam. Pescado is vis. Nou daar hebben we ook wat beleefd hoor. We kregen drie gerechten waarvan 2 wel te eten waren. Maar een bord was zo vies, echt vreselijk. Nog erger dan paprika mama. Later bleek dit slak te zijn. SLAK! Echt erg!

Vandaag is het zondag en we hebben weer uren geslapen! Ik ben erg benieuwd naar de kerkdienst.
Ik zal er alles over vertellen in mijn volgende blog.

hasta la vista

  • 26 Augustus 2012 - 16:13

    Mijn Naam Is Matthijs (omdat Ze Dat Hier Vragen):

    Heej Lieverd!

    Ik kan me zo goed voorstellen dat je genoten hebt van die slak!
    Lijk me echt heeeerlijk! hahaha, gelukkig weet ik dat alles wat er slijmerig uit ziet niet verdwijnt in deze mond!
    Lijk me echt geweldig om over zo'n grote markt te lopen! Zou ook wel gek worden van alles wat je ziet eigenlijk:)

    Wel fijn dat je ook nog weer is lekker lang hebt kunnen slapen! ;)

    Kijk weer uit naar je volgende blog!

    Doeg liefje!

    Thijs

  • 26 Augustus 2012 - 16:25

    Allice Van Der Stoep:

    Hee doortje,

    Wat een geweldige markt hebben ze daar zeg. O wat zou ik daar graag willen rond struinen.
    Alleen die hangende kippen.... tjsaa.
    En ik zou graag wat van die gerechten willen proeven.
    Gezellig om weer wat over je belevenissen te lezen.
    Ik wens je vandaag een fijne Zondag toe en een gezegende kerkdienst.
    Dikke kus mam.
    ps: wat is er mis met mama paprika?

  • 27 Augustus 2012 - 09:25

    Arie En Connie:

    Hoi Dorene,

    Leuk om van je te horen (lezen eigenlijk) wat zul je veel indrukken opdoen en een schat aan ervaringen mee naar huis nemen straks.
    Ik zal je blogs geregeld volgen. Ben wel benieuwd naar alle belevenissen en de voortgang van je Spaanse woordstrijd! Veel plezier meid.

    Arie, Connie en kids

  • 27 Augustus 2012 - 09:55

    Kym:

    Hey Dorene
    Mum helped translate the dutch but maybe by the time you've finished the trip and I've read all your blog posts I'll be really good at dutch again...one can dream :)
    Sounds like it would be so exciting for you and go and learn heaps alright?!
    Love ya!
    xx Kym your Aussie cousin :)

  • 27 Augustus 2012 - 17:12

    Marije:

    hej hej! Leuk om je verhalen te lezen!! heel veel succes en vooral plezier daarzo!! XMarije

  • 28 Augustus 2012 - 15:40

    Karla:

    Leuk om te lezen Dorene, wat een belevenissen...
    Ben benieuwd naar de rest van je verhalen en foto's!!
    Veel plezier en succes verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

op naar Peru

Recente Reisverslagen:

05 December 2012

otyher side

12 November 2012

klein blogje veel foto's

24 Oktober 2012

Sproeten, water en ook nog de popcorn op pootjes

17 Oktober 2012

slippers zon en popcorn op pootjes

06 Oktober 2012

moyobamba
Dorene

Hee lezers, mijn naam is Dorene en ik vertrek 23 Augstus richting Peru samen met 5 anderen. We gaan hier lesgeven en natuurlijk rondtrekken. We beginnen in Lima en trekken daarna naar Moyobamba, vanaf daar zien we het wel! let the journey begin!!!

Actief sinds 09 Juli 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 8325

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 07 December 2012

op naar Peru

Landen bezocht: