verhuizen - Reisverslag uit Lima, Peru van Dorene Stoep - WaarBenJij.nu verhuizen - Reisverslag uit Lima, Peru van Dorene Stoep - WaarBenJij.nu

verhuizen

Blijf op de hoogte en volg Dorene

06 September 2012 | Peru, Lima

5 september 2012,
Lieve allemaal
Nou Irene en ik zitten inmiddels in gezin numero drie. De moeder van Anamaria is vorige week overleden en haar kinderen uit Europa kwamen hierin. Toen hadden ze ons bedden natuurlijk nodig. We gingen naar een rijk gezin in een andere wijk. Voor ons voelde dit echt een beetje als vakantie. We sliepen in een hemelbed en hebben een geweldige tijd gehad. We zijn met hun kerk naar een soort picknick geweest, supermooie natuur en veel spelletjes gedaan. Van organisatie hebben ze hier nog nooit gehoord, er moesten namelijk 4 teams worden gemaakt, in Nederland zouden die van te voren al bekend zijn maar hier waren we een uur bezig denk ik. Het was een geweldige dag. Ook zijn we wezen winkelen wat erg leuk was, heb een leuke oma outfit gekocht voor op school. Nu zitten we bij een ander gezin omdat de moeder lerares is op de school waar wij stage lopen, erg handig.
Stage is echt geweldig. Ik heb groep 7.Ik heb een leuke juf als begeleider en superleuke kinderen, er zit ook een Nederlands jongetje in de klas wat erg handig is. Mijn Spaans gaat hier ook met springen vooruit maar het blijft moeilijk. Het is erg frustrerend soms dat je de kinderen niet kunt verstaan.
Beste mensen in Nederland, willen jullie mij noot meer klein noemen. De kinderen vinden me namelijk erg groot en kinderen spreken altijd de waarheid.
Vandaag heb ik samen met Arjan les gegeven aan groep 8. Engels dus dat is makkelijk te doen. Was echt zo’n fijn gevoel om weer voor de klas te staan. De kinderen zijn hier niet gewend om stil te zijn, van orde hebben ze hier nog nooit gehoord. Mijn stembanden worden wel getraind hier.
Morgen weer lesgeven, alleen aan groep 7, gelukkig wel Engels!
Tot snel


  • 06 September 2012 - 08:41

    Eveline Vh:

    Wauw klinkt goed allemaal dorene! Je maakt allemaal leuke dingen mee zo te horen:) Leuk dat je nu ook les hebt gegeven, zal wel lastig zijn als ze niet gewend zijn om stil te zijn of niet;) Succes en veel plezier weer! x

  • 06 September 2012 - 08:53

    Anita P:

    Haha de grote Dorene!! :) leuk hoor
    wat moet ik voorstellen bij een oma outfit? xD
    stiekem ben ik wel een beetje jaloers op je!
    dikke Knuf ly

  • 06 September 2012 - 09:46

    Mevr.kwant:

    Hoi Dorene,

    Je spaans gaat met springen vooruit.Dat kun je van je nederlands niet zeggen.Dat holt achteruit.Komt allemaal wel weer goed hoor.Fijn dat je het zo naar je zin hebt.Succes grote Dorene.(moeten we nou ook u zeggen?)groetjes

  • 06 September 2012 - 13:28

    Allice Van Der Stoep:

    lieve do,

    Wilde ook over over springen en spaans en nederlands beginnen maar ik zie dat (Juf) kwant mij is voor geweest.
    O wat zou ik graag even om een hoekje kijken en met eigen ogen zien hoe je het doet.
    Gelukkig klink je heel enthousiast.
    Ga je nog wel weer terug naar je eerste gastgezin?
    Ik wens je weer sterkte voor vandaag en een lange mail komt op je prive mail
    groetjes mam

  • 06 September 2012 - 13:33

    Allice Van Der Stoep:

    zeg ik ben nog even wat vergeten.
    Die oma outfit, ik dacht toch echt dat ik daar wat eerder voor in aanmerking kwam.
    Wat het dan ook mag voorstellen.ha ha

  • 06 September 2012 - 20:29

    Ilse:

    Hee Dorene! Leuk om weer wat van je te lezen! :) Fijn dat stage zo leuk is! Is toch wel spannend hè, omdat je van te voren echt geen idee hebt hoe het zal zijn! Hoe is het afgelopen met je bankpas? xxx

  • 06 September 2012 - 23:10

    Connie Van Der Stoep:

    Ha nichie,

    leuk om op de hoogte te blijven van alles wat je meemaakt! Hoe is het met je stembanden?
    Wel stoer hoor, dat we een nicht hebben die voor een grote uitdaging staat en er helemaal voor gaat!!

  • 07 September 2012 - 15:15

    Matthijs De Munnik:

    Hoi Lieverd!

    Weer een leuke blog om even van je te lezen!
    wat gaaf dat je in zo'n lekker bed hebt geslapen en zo'n leuke dag hebt gehad met hun kerk!
    Hoe mooi moet het geweest zijn om de cultuur van zo'n andere kerk te proeven!

    Ik zie helemaal voor me hoe jij als een juf wanhopig wordt van al de wanorde die er daar heerst, het is dan wel een heel goed gevoel als je het voor elkaar krijgt dat ze allemaal stil zijn, of niet?

    Misschien moet je is een foto posten waarop je je oma outfit aan hebt zodat wij daar ook een impressie van hebben;)

    Ik kijk uit naar je volgende blog en heel veel sterkte en plezier met les geven daar!!
    Liefs, Thijs

  • 20 September 2012 - 22:26

    Jansentjes:

    hoi dorene,
    leuk om je zo te volgen. Fijn dat het je goed gaat en dat je er zo van geniet.
    Als ik daar nu ook eens heen zou gaan, ben ik ook eindelijk eens groot.
    groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

op naar Peru

Recente Reisverslagen:

05 December 2012

otyher side

12 November 2012

klein blogje veel foto's

24 Oktober 2012

Sproeten, water en ook nog de popcorn op pootjes

17 Oktober 2012

slippers zon en popcorn op pootjes

06 Oktober 2012

moyobamba
Dorene

Hee lezers, mijn naam is Dorene en ik vertrek 23 Augstus richting Peru samen met 5 anderen. We gaan hier lesgeven en natuurlijk rondtrekken. We beginnen in Lima en trekken daarna naar Moyobamba, vanaf daar zien we het wel! let the journey begin!!!

Actief sinds 09 Juli 2012
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 8326

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 07 December 2012

op naar Peru

Landen bezocht: