Laatste week Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Dorene Stoep - WaarBenJij.nu Laatste week Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Dorene Stoep - WaarBenJij.nu

Laatste week Lima

Door: Dorene

Blijf op de hoogte en volg Dorene

25 September 2012 | Peru, Lima

Nog een weekje Lima en dan zit het er op. Dan gaan we naar Moyobamba, een prachtig stadje in Peru(zie kaart bij de foto’s).
Ik kijk er ontzettend naar uit om naar een plek met zon en groen te gaan. In Lima hebben we een geweldige tijd gehad maar de omgeving is eigenlijk spuuglelijk. Anamaria, onze Peruaanse gastvrouw heeft het leuk verwoord: Nederlands is groen en natuur, Lima is beton.

Een van de mooiste dingen in Lima zijn de mensen die we hier ontmoet hebben. Vooral Irene en ik hebben veel verschillende gezinnen leren kennen. Ik ben goed bevriend geraakt met de oudste zoon hier,Cesar, wat ik ontzettend leuk vind. Ik had van te voren een totaal ander beeld van de mensen hier. Ik had verwacht dat ze heel arm zouden zijn en geen woord Engels zouden kunnen. Ik kan me hier dan ook totaal uitleven op mijn Engels. We leren ook Spaans vanuit het Engels wat voor mij echt wel een voordeel is.
In Moyobamba zal dit waarschijnlijk minder het geval zijn.

Ook hele bijzondere mensen die we ontmoet hebben is een Nederlands echtpaar met drie jonge kinderen, die hier als zendeling werken. Zij werken in de sloppenwijken van Lima, hun doel is om de gezinnen in deze wijken te helpen. Er zijn veel verknipte gezinnen.
Wij zijn langs geweest bij hun werkplek wat dienst doet als, school, kinderopvang en clubhuis. Na een half dagje meedraaien beseften we hoe belangrijk dit werk is en hoe goed ik het eigenlijk thuis heb!
De rit er naar toe was nog wel spannend want we gingen aldoor verkeerd. Dan besef je ook hoe gevaarlijk Lima eigenlijk is. We hebben al twee keer meegemaakt dat er een spiegel van het voortuig werd gereden.

’s Ochtends gaan we met de taxi naar school. We moeten er om kwart over 6 uit wat voor mij best lastig is soms. ’s Avonds moet je eigenlijk op tijd naar bed gaan maar dat lukt me nog niet echt want dan slaap ik dus helemaal niet.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn verjaardag hier gevierd. Dat was wel een beetje dubbel! Ik ben ontzettend verwend door de anderen! Het was echt een superdag! Leuke cadeautjes en lekker gegeten en gedronken. Ik ben heel erg blij met de groep waarmee we hier in Peru zijn, we kunnen goed met elkaar praten en helpen elkaar als het nodig is. Nu in Lima zitten we wel aardig ver uit elkaar! Ook dit zal anders zijn in Moyobamba! Ik kijk er erg naar uit, het enige minpunt is dat we 24 uur in de bus moeten zitten.

Ik spreek jullie in Moyobamba!!


  • 25 September 2012 - 23:07

    Arie En Connie:

    Ha nichie,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, hoeveel kaarsjes zijn er voor je uitgeblazen?
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je reis gewoon verder gaat na Lima. Wouw, wat een kansen voor een jonge meid. Leuk hoor!

    Groetjes, je oom, tante, nicht en neefjes uit Waddinxveen.

  • 26 September 2012 - 07:30

    Kym:

    Hey Dorene
    I'm glad you got to celebrate your birthday there and it was still fun :)
    It all sounds so exciting and cool and you're very blessed to have such an opportunity...I hope you're learning lots about the place and about teaching
    Keep learning! xx
    Kym

  • 26 September 2012 - 08:33

    Clara Dwarshuis:

    Hoi Dorene,
    Erreg leuk om met je mee te lezen!Wat fijn om op deze manier te leren, te beleven en allerlei mensen te ontmoeten! Een goede reis naar het volgende adres, en ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Groet uit Ten Boer in de herfst...
    Clara Dwarshuis

  • 26 September 2012 - 08:52

    Uncle Neil & Aunti Trinet And Kids:

    He Dorene, good to see you having a good time and learning new life experiences!
    Yes you do live a good life at home he!!!
    All the best in your travels and hi from Aussieland.

    See ya, Uncle Neil & Aunti Trinette and kids

  • 26 September 2012 - 11:15

    Eveline :

    Ah kijk aan, leuk weer een blog te lezen. Je leert zo heel wat van de mensen/cultuur daar dus!
    Ook leuk om weer even foto's te zien:) Kennen ze galgje daar ook of heb je je eerste les dat even geïntroduceerd?
    Goede reis alvast! x

  • 30 September 2012 - 19:28

    Jeanet Riepema:

    Hoi Dorene
    Wat leuk om mee te genieten van jou verhalen.
    En wat mooi dat je het zo naar je zin hebt!
    Ik heb net even je foto's gekeken en alle verhalen gelezen.
    Ik hoop dat je het de komende tijd ook zo naar je zin zult hebben in de nieuwe omgeving.
    En vooral blijven schrijven!!!

    Groetjes Jeanet Riepema

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

op naar Peru

Recente Reisverslagen:

05 December 2012

otyher side

12 November 2012

klein blogje veel foto's

24 Oktober 2012

Sproeten, water en ook nog de popcorn op pootjes

17 Oktober 2012

slippers zon en popcorn op pootjes

06 Oktober 2012

moyobamba
Dorene

Hee lezers, mijn naam is Dorene en ik vertrek 23 Augstus richting Peru samen met 5 anderen. We gaan hier lesgeven en natuurlijk rondtrekken. We beginnen in Lima en trekken daarna naar Moyobamba, vanaf daar zien we het wel! let the journey begin!!!

Actief sinds 09 Juli 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 8328

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 07 December 2012

op naar Peru

Landen bezocht: